Fredag

Idag var dagis stängt för lärarna hade planeringsdag. Tur att jag är sjukskriven så att vi slapp ta ledigt ;) Nä, skämt åsido, TUR är att vi har familj som kan komma och hjälpa en handikappad mamma. Idag kom Ruts farmor och hjälpte mig med Rut så att jag inte skulle behöva ta ut min rygg helt. Rut och farmor hade jättekul och var ute och gick, matade fåglar (som kanske kom och tog maten sen iallafall) och matade pandan och hästen på lekplatsen med torrt bröd. Sen kom de in och lekte lite med mig och åt lunch. Vi satt och fnissade i smyg båda två när Rut läste 'Lilla Anna leker med bollar' för oss. Urkul att hon 'läser' det hon kan i boken och häftigt att hon kan så himla många ord! Tack så hemskt mycket farmor för all hjälp!

Joakim kom hem skapligt idag och lekte järnet med Rut medan jag gjorde tacos. Rut åt som vanligt bara grönsaker, men lyckades bli galet smutsig ändå. Dags för bad och till Ruts stora lycka hängde både mamma och pappa med in och satt och tittade på (och blev blöta) när Rut badade.

Rut skulle ha med sig solglasögon, liten 'feed' och panna (en stek- sådan alltså) i badet. Glasögonen hade hon mycket kul med. I pannan lagade hon mat och jag frågade vad hon lagade. När hon inte svarade undrade Joakim om hon gjorde bajsgryta. Nää, Dudde gör pruttgjjyyta, sa Rut och skrattade. Vi med kan jag säga.
 
När Rut kom upp ur badet skrattade hon när hon såg sig i spegeln :)

Det verkar för övrigt vara så att det för tillfället inte går att kommentera inläggen som jag gör från blogg.se-appen som jag har på telefonen. Om ni tycker att det verkar konstigt ibland...

/e


Kommentarer
Postat av: lillputt

hihi jag märkte det!

skulle skriva tack till dig också för i torsdags :)



kramis <3

2012-01-22 @ 19:20:51
URL: http://lillputte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0