Söndag 2012-01-22

Idag var det söndag och förmiddagen var lååååång och seeeeeg. Rut ville gå upp redan 05.24 och efetrsom hon hade kissat ner sig och halva sängen var det inte lönt att ens försöka få henne att somna om. Joakim har spelat hela helgen och jag har väl mest varit något slags levande död på mornarna. Idag var jag helt sjukt trött och gav mig till och med på att fälla ner vår extrasäng i Ruts rum så att jag kunde vila lite medan hon lekte, men icke.
 -Mamma, siiiiitta häääär! Tillslut gav jag med mig bara för att hon inte skulle väcka Joakim... Istället fick jag hålla mig vaken tills Joakim gick upp (blev väckt) och då gick jag och la mig direkt. Joakim lunchade Rut och väckte mig när han hade sövt henne. Snacka om att sova om varandra halva dagen.

När vi hade ätit lunch kom Ruts farmor och farfar för att vara lite barnvakt eftersom jag och Joakim skulle åka och kolla på soffa till övervåningen. Vi hittade en soffa och Peter fick komma till undsättning eftersom deras bil har krok och vi kunde få låna släp på MIO. Jag körde hem vår bil och när jag kom hem var Rut och farmor ute och lekte i snön. Kul!





Vi fick också hjälp att bära upp soffan på övervåningen. Vi måste nämligen få upp de stora grejerna innan vi sätter upp räcken. Då blir det nämligen alldeles för trångt i trappan. Sen är det ju också kul att se hur det blir. Rut var superexalterad över den stora soffan och kunde knappt bärga sig innan soffan var på plats.

Ställa iordning soffan. Ruts tålamod var slut och soffan skulle provsittas.

Faffa sitta! Mycket viktigt!

Och hela familjen Holm i vår nya myssoffa. Smidigt med stor fotpall till.

Äntligen platsade vår Philippe Starck lampa också! Den har inte riktigt passat in i huset, men den nya soffan är så stor att lampan inte 'äter upp' den. Det kommer bli så snyggt när allt är klart! Nu är det dags att sätta in det sista rycket och försöka göra klart. (Säger jag som inte kan göra ett smack utan bara snacka.)

/e

Kommentarer
Postat av: mormor

Vilken fin soffa.Vi letar också,lite tips kanske?Fin unge med förresten.kram

2012-01-23 @ 08:48:14
Postat av: Svärmor/farmor

Fina,raraste Elin!Det där med att snacka och inte göra...,det stämmer väl inte alls?! Jag vet att du har jobbat hårt hela hösten och vintern både på arbetet,heltid,och hemma med huset och allt vad det innebär.Detta har du gjort trots svår värk! Jag tycker att det är beundransvärt, du är fantastisk! Klart som sjutton att du är trött!!!Det är ju tur då att ni har världens gulligaste unge som kan pigga upp vem som helst med sin blotta närvaro! Sen kan man ju säga att allt slit ger lön för mödan,det blir jättemysigt på övervånigen! Soffan var kanon,en fin varm färg !Snart får du pusta ut,vila lite och NJUTA......det är inte långt kvar nu.Kram, du är bäst!!!

2012-01-23 @ 12:55:02
Postat av: Tildis

Wow, vilken maffig soffa! Och jag kunde inte låta bli att se Rutans utstyrsel: lila från topp till tå. :)



Håller med farmor: du är fantastisk på alla de sätt och vis som bl.a orkar pendla varje dag till jobbet med stor mage och värk överallt. Håll ut, inte många dagar kvar. Fast det kommer bli fasligt trist utan dig på jobbet...

Stor kram bejbi

2012-01-23 @ 20:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0