Äntligen uppe på hästryggen

Jag har den senaste tiden blivit väldigt sugen på att rida igen. Dessutom verkar ju Rut gilla hästar så jag tänkte att det kunde vara roligt för henne att få prova på att rida. Efter ett samtal till vår goda vän Kicki bokades en tid för ridning in!
Jag skulle få rida på min mammas gamla häst Stori-Blesi. Rut och jag hjälptes åt att göra iordning honom. Vi borstade.
Och kratsade hovar!
Pappan matade Göte och drack kaffe.
Sen skulle vi rida! Rut hade väldigt bråttom från fikabordet för ovanlighetens skull. Hon fick rida på Kickis häst Gullhetta och fick två ringar att hålla i. Vi red i säkert 30 minuter på en grusväg längs med Sörsjön. Rut skrittade hela tiden medan jag varvade tölt, trav och galopp lite fram oxh tillbaka för att inte komma för långt ifrån dom andra. Rut var hur duktig som helst och tyckte att det var jättekul! Joakim filmade, men det får jag lägga upp en annan dag.
Efter ridturen gosade Rut med Loke som både var mjuk och snäll.
Och innan vi åkte hem var vi tvugna att säga hej då till hästarna. Typ hundra gånger om. Vi skulle klappa dom på mulen och extra roligt var det om dom rörde lite på läpparna eller slickade på handen.
 
Jag hoppas innerligt att Rut blir en liten hästtjej! Det vore så kul :)
 
/e

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååh, vad roligt och mysigt det ser ut! Minnena från när vi hade hästarna kommer tillbaka. :-) Kul att Rut gillade att rida. :-)
Vart har Kicki sina hästar?

Kram

2012-07-04 @ 22:41:56
Postat av: Tildis

Åh, vad mysigt det ser ut! Vi måste nog oxå ta tag i det där.

2012-07-07 @ 14:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0