Nya soffkuddar

Vi köpte prutade till oss en stuvbit tyg på Nostalgiladan när vi köpte vår gula kökslampa för ett tag sedan. Jag sydde ett fodral till vår gamla amningskudde och gav den till Alexandra, men tanken var att tyget också skulle räcka till två kuddar till övervåningen. Och det gjorde det också!
Kuddar, tyg, sax och grejjer.
Min fina symaskin som jag fick i 30-årspresent av mamma och pappa! Tyvärr hade jag tappat bort instruktionsboken, men hittade den efter några veckor. I lådan märkt 'Bruksanvisningar'. Värst vad man kan vara förnuftig ibland.
När det väl skulle sys ville Rut vara med.
Nåla dragkedjorna fick jag dock göra själv. Som tur var.
Och såhär bidde resultatet. Fint? Ja, det tycker vi iallafall!
 
/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0