Lampprojekt

Jag är nu rätt trött på att inte orka så mycket. Trots att foglossningen faktiskt är lite bättre orkar jag inte med att göra en massa saker som jag skulle vilja. Att få Rut klar till dagis på morgonen och att ta henne dit i kombination med en massa extrabesök hos barnmorskan eftersom jag fortfarande har för mycket äggvita (fast numera bra blodtryck) gör att jag inte orkar så mycket mer. Igår satte jag dock igång med ett stillasittande lampprojekt som jag hade tänkt ut.

image description
Det var lampan som Rut använt som stege som skulle göras om. Vi köpte den på loppis för länge sedan, men den kändes inte så fräsch. Nu har vi haft den på farstubron ett tag för att den skulle få vädra av sig.

Lampan skulle kläs av...

...tills bara 'skelettet' var kvar.

Innan besök hos BM svängde jag förbi mamma och pappa för att sno lite tyger.

Sen lindade jag skelettet med resmor i olika tyger.

Och när den blev klar ser den ut såhär! (Matchar köket eller hur ;)
Jag tänkte köpa typ den här lampsladden med upphängning. De finns i olika färger och på Bolagret. Bild tagen från bolagret.se.

Vad tror ni? Vi vet inte än om den är helt klar eller var den ska hänga, men det märker vi. Antingen vårt (nya)sovrum eller lekrummet (Ruts nuvarande sovrum) kanske? Svårt att säga innan rummen är klara.

/e


Kommentarer
Postat av: Erika

Så fiiin!! Du är så pysslig att man inte kan bli annat än imponerad ;-)Synd att vi inte kunde ses idag, men som sagt.. dumt att riskera nått. Puss <3

2012-03-28 @ 11:47:46
Postat av: Josefin

Ja det vet jag vart det ligger. Där är ju superfint=)



Lycka till nu då! Är du på BB kanske idag?



Kram

2012-03-28 @ 11:54:45
URL: http://enpumastankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0