Måndagshäng

På måndagar har vi numera måndagshäng hos mormor och morfar i Lindö. Mormor tycker att måndagar är fasligt tråkiga och vill gärna liva upp dom med lite barn och barnbarn. Eftersom både Tore och Rut bara går 15 timmar i veckan på dagis vilket för dom båda innebär lediga måndagar passar ju det perfekt! Leka med jämnåriga är ju härligt för både barn och vuxna :)

Rut och Tore hjälpte mormor att diska och laga mat. 'Meelja korv! Meeelja äpple' lät det från de båda. Ivar, han satt mest och såg söt ut :)


Kommentarer
Postat av: Farmor

Oj vilka duktiga hjälpredor mormor har!!! Jag vet inte hur det är med Tore, men Rut är en alldeles fantastisk diskare, har övat mycket! Skulle tro att Tore har utvecklat samma intresse, roligt har de i alla fall. Och vilken söt liten arbetsledare lille Ivar är,jättegullig!!



Kram!

2012-03-20 @ 08:19:01
Postat av: Annelie

Hejsan!

Oh! vad roligt det låter med måndagshäng. Jättebra idé. Vilka godingar vi stolta mor- och farföräldrar har. De förgyller livet för oss. Du har haft en tuff tid, först foglossning och nu en rejäl förkylning. Jag väntar med spänning när lilla "Knut" ska komma. Tack för din härliga och roliga blogg./Kram Annelie/lycklig farmor till två prinsar.

2012-03-20 @ 13:07:02
Postat av: Moster

Älskar måndagshäng, då jag får vara med mina underbara, söta småbarn, dock jobbar jag förmiddagen, så jag missar ju endel tyvärr, däribland diskningen, hade vart kul att se, :-), eftermiddagarna är händelserika de med, ;-), även Tore är en hejjare på att diska, så det var bra att mormor fick hjälp, :-D, vilken fantastisk söt bild på lille Ivar, älskar mina 3, som snart blir 4, <3 <3 <3

2012-03-21 @ 06:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0