Studiebesök - men ingen bebis

I helgen har vi varit på studiebesök på förlossningen. I lördags morse satte sammandragningarna igång och så fort jag gick fler än två steg fick jag gå framåtböjd. Det slutade inte heller och eftersom jag blev osäker på vad det var ringde jag till förlossningen. Dom sa att vi kunde komma in för att kolla över det hela och när barnvakt anländigt strax efetr 14 åkte vi. Väl inne fick jag mätgrejer på magen vilka visade att jag hade sammandragningar. Jag hade också på tok för högt blodtryck så barnmorskan rådde oss att gå och ta en fika för att komma tillbaka efetr en timme för ny mätning och snack med läkare. En timme gick och väl tillbaka var inte blodtrycket bättre. Inte heller efter vila och nya mätningar. De tog blodprov som dock inte visade tecken på havandeskapsförgiftning, som är det man är orolig för. Jag hade också värkar med ca 5 minuters mellanrum och var öppen ca 3 cm.

Efter mycket om och men fick vi träffa läkaren som ville ha kvar mig för observation över natten. Om blodtrycket fortfarande var skyhögt kunde det bli tal om att sätta igång förlossningen. Vi fick ett rum (med tv - det var ju melodifestival :) och jag fick tabletter att sova på för att förhoppningsvis sänka blodtrycket till morgonen. De undrade nämligen om jag sover bra. 'Nä, rätt värdelöst' blev väl svaret. Värkarna avtog under natten, men jag vaknade med grym huvudvärk som tyvärr har tilltagit under dagen till ännu grymmare huvudvärk. På morgonen hade jag fortsatt för högt blodtryck, men inte så skyhögt som när jag kom in på eftermiddagen innan. Eftersom det inte hade hänt något mer med värkarna och de istället nu kom med ca 10 minutera mellanrum bestämde läkaren (som vi aldrig fick träffa) att vi fick åka hem och avvakta. Jag ska tillbaka imorgon för nya prover och förstås ringa om jag blir sämre med flimmer för ögonen eller liknande.

Än så länge - ingen bebis alltså. Bara en hoper mer oroliga personer :p Tack så jättemycket Ruts farmor och farfar för hjälpen med barnvakt! Tur att man har familj som ställer upp <3




På förmiddagen, innan vi bestämde oss för att ringa, gjorde vi iordning bebisens säng. Rut tyckte att den blev fin och verkar inte det mista avis (än iallafall). Vi pratade mycket om hennes fina gula säng också och Rut öste i alla sina bästa saker i bebisens säng. 'Bebis låna gossen. Bebis låna Maja. Bebis låna napparna.' Vårt lilla gull <3

/e&j

Kommentarer
Postat av: Billa

Då kommer det en liten bebis snart alltså. Hoppas du slipper havandeskapsförgitningen. Inget kul. =( Tänker på er!



KRAM KRAM

2012-03-11 @ 20:01:35
URL: http://www.camomilloo.blogg se
Postat av: Sandra

Tänker på dig Elin och hoppas att allt ska gå bra!! Massa varma kramar!!

2012-03-12 @ 12:16:50
URL: http://sandraolsen.blogspot.com
Postat av: mormor

kram,kram,kram lilla Elin.

2012-03-13 @ 13:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0