Kräks

Göte har sedan lite mer än ett dygn tillbaka kräkts upp stora mängder av det han har ätit. Detta i kombo med att han inte heller har varit så sugen på mat och inte ätit så mycket gjorde att jag imorse ringde vårdcentralen för lite råd. Jag fick en tid hos en läkare på eftermiddagen mest för att kolla om det är så att han är uttorkad.

Min teori är att det är förkylningen som ställer till det och att han när han hostar och snorar då råkar få upp maten, och läkaren som undersökte Göte mycket noga, höll med. Han var inte uttorkad som tur är och vi matar ofta och lite istället så länge som det kommer upp. Det blir bättre om han halvsitter efter matningen, då kanske magmunnen inte öppnas lika lätt.

Vi håller tummarna att vi slipper kaskadspyerna inatt. Inte jättekul att byta mina, Götes och sängens kläder mitt i natten. Men värst förstås att inte söte Göte får i sig maten som han ska <3

Göte har börjat le nu förresten! Fast det är svårt att fånga på bild :)


Kommentarer
Postat av: lillputt

söt-göte!

ja åk till kolmården, det är så mysigt!

förlåt att jag inte messade tillbaka! kände på mig att jag skulle glömma det. men jag lovar att kolla upp schemat nu i helgen så skriver jag när jag kan.

för vi mååååste ses!

kraaaam <3

2012-05-11 @ 21:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0